tisdag 8 oktober 2013

En tur till stan

Eftersom jag valde att jobba hemifrån idag passade det utmärkt när det kom ett SMS från Polisen om att passet jag beställt var klart. T.o.r. till Oskarshamn, är närmsta pass-tjänst finns, är det 69 km för bilister och 81 km för den som vill undvika 2-1-väg. Enligt eniro ska det ta 47 minuter att åka bil, för mig tog det 60 minuter med Quest:en. Som vanligt var det många som tittade, vägrade köra om osv. Totalt blev snitthastigheten 38 km/h, men hade jag sluppit den nyskrapade grusvägen hemifrån till "stora vägen" hade det blivit minst 39. Jag räknade med att kunna snitta 42-43 när jag beslöt mig för att slå till. Snart är jag kanske där!

Det var iaf skönt att äntligen få in ett lite mera uppbyggande pass och inte bara en massa nedbrytande som de "vanliga" 18 milen t.o.r. jobbet. Lite kändes det i baksida knä i slutet, men knappt märkbart. Det bör vara borta till på torsdag, då det är dags igen.

Jag har förresten hittat en systerblogg som fått ner mig på jorden rejält. Quest 57 är en blogg av en liggist i Sandviken som har en likadan Quest som jag. Dock är han 55+ och cyklar ändå betydligt längre än jag vågat drömma om. Eller vad sägs om 140 mil hem från Dronten när han hämtade sin Quest, eller 90 mil från Sandviken till Luleå på semester ... Men mina ynka 34 år borde jag ju klara minst samma sträckor. Men det gäller ju att ha något "ärende" så långt borta också ... Vilken tur att golfbagen får plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar