fredag 18 oktober 2013

Månskenstur

I tisdags cyklade jag till Vimmerby, men körde inte hem samma dag. Istället åkte jag på tjänsteresa och lät skönheten stå på jobbet i några dagar innan det var dags att cykla hem natten till lördags (kom just hem!).

Vägen dit var problemfri och dessutom lyckades jag slå pers - 2:08 och ett snitt på 41 km/h! Vägen hem däremot var kall. Visst var det vackert i månskenet och nästan helt fritt från trafik i 87 km, men minus tre-fyra grader är på gränsen av vad mina skor klarar. En tydlig lärdom dock - försök inte att stanna för att krypa ihop och värma fötterna, det går inte. Istället blir det svårt att få på sig skorna igen och man bara tappar tempo.

Nu ska jag krypa ned i en varm säng hos min fru, det har jag sett fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar