torsdag 10 april 2014

Polisen och energimässa

Förra tisdagen, när jag cyklade till jobbet som vanligt, var det vackert vårväder på väg hem. Inte helt oväntat stog då polisen vid vägkanten strax utanför Vimmerby och vinkade förstås in mig på ren nyfikenhet. Precis som förra gången var konstaplarna vänliga och släppte strax iväg mig igen, efter att ha frågat om antal växlar, hastighet och förstås om det verkligen bara var muskelkraft som drev fordonet...

På lördagen samma vecka var det Energimässa i Hultsfred. Efter att ha blivit stoppad av en journalist från Vimmerby tidning på vägen till jobbet hade jag lovat att ställa ut cykeln på mässan och låta folk klämma, känna och prova. 13 mil tor blev det till Metropol i Hultsfred och möten med massor av nyfikna människor som redan hade sett Questen på vägarna, men inte fått chansen att titta närmare. Jag tror att det var en bra grej för att få ett ansikte bakom det konstiga fordonet som ibland är lite långsamt relativt övrig trafik, men också förstås för att kanske sprida tankarna om att ta sig fram med muskelkraft. Det var minst en som verkligen blev sugen på att skaffa sig en egen, så mycket kan jag säga.

Många nyfikna besökare på Energimässan i Hultsfred.

Undertecknad fångad på bild i farten förbi Hultsfred, på väg till jobbet i Vimmerby. Foto togs av journalisten Charlotta Madestam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar