söndag 13 april 2014

Snabb golf

Som jag skrivit tidigare är Quest:en utmärkt som transportmedel för golfare med klimatsamvete och/eller motionbehov. Imorse packade jag ned klubborna tidigt på morgonen och rullade upp på infarten igen strax innan kl 9. Då hade jag hunnit cykla 50 km och spela 27 hål. Totalt knappt tre timmar effektiv träning (nåja, golfdelen får väl sägas måttligt effektiv).

Därmed har cykeln nu rullat ca 400 mil och det är dags för den halvårsservice som ingick vid köpet. Imorgon åker jag därför till Danmark och får lite småfel fixade och dessutom en rejäl genomgång av hela cykeln. Sedan får vi se hur många mil det kan bli det första året. Jag trodde på 800, men hoppades på 1000 innan cykeln införskaffades. Ännu har jag inte bytt däck, vad kan en uppsättning Durano tänkas klara? 500, 750 eller hela 1000 mil?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar