onsdag 18 maj 2016

Lokal media *2

För några veckor sedan blev jag ju utmanad av en tempo-cyklist. Vårt race fotades av en fotograf och blev del av ett litet reportage om mig och Quest:en i en lokal reklamtidning - Stadsmagasinet.


I helgen var jag med på en "miljöbilsdag" som arrangerades av Oskarshamn Energi i samarbete med stadens bilhandlare. Jag skulle pratat om hur det är att äga och använda elbil till vardags, men det enda folk var intresserade av var cykeln. Quest:en alltså. Även lokalpressen var nyfikna på den röda skönheten och jag hamnade återigen på bild i en tidning som nästan alla i trakten läser.


Det roligaste med miljöbilsdagen var att intresset var så stort att vi efteråt talat om att fokusera mera på cykeln som alternativ till nästa års upplaga. Kanske kan vi får Velomobilcenters roadshow även till Oskarshamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar