fredag 20 maj 2016

Testpilot från Fliseryd

Det händer inte allt för sällan att någon som kör om gör det väldigt sakta. Många är nyfikna på Questen och undrar om det verkligen får plats en människa i den lilla röda torpeden.

Igår körde en Volvo förbi mig sakta och efter någon kilometer stod den på en parkeringsficka med föraren vinkandes vid vägkanten. Rolf, som han hette, var mycket trevlig och turligt nog av ungefär samma kroppsliga dimensioner som jag själv. Jag berättade lite kort om cykeln och frågade sedan om han ville testa. Det ville han och vi bytte helt sonika fordon i några hundra meter till nästa ficka. Tyvärr var det svagt uppför (jag kör ca 35 km/h uppför och 55 km/h nedför på den sträckan), så Questen fick inte visa sig från sin bästa sida. Men lika glad för det var Rolf!

Jag fick även ta bilder på honom cyklandes. De finns säkert ute på webben nu - om jag tolkade hans glädje rätt.

1 kommentar:

  1. Dejligt at kunne bringe smilet frem og gøre folk glade :-)
    /Søren(Velostrada)

    SvaraRadera