fredag 29 juli 2016

Sommarservice och ny Velo

Nu när jag är ledig passade jag på att åka till Velomobilcenter.dk och låta göra service på Quest:en. Som vanligt är det superkul att hänga med Yoann och André en dag, samt förstås flukta på de häftiga cyklarna de har i "bilsalongen". I år var det särskilt DF som lockade mitt intresse! Även WAW fanns inne, men det kändes inte alls lika snabb som jag föreställt mig. Nej, fick jag vilken jag ville skulle det, just nu, vara en DF!

På bilden över de uppställda VM:erna är det, nedifrån, DF, Strada, Strada, DF XL, EVO R, Mango, Quest och sist Quest XS. 
Eftersom jag även hämtade en Strada i Danmark, bara 20 km från Toppevad, fick Questen åka på taket hem. Det var förstås också därför jag inte kunde cykla ned till Danmark för att göra servicen.
På färjan var det inga problem med varken höjd eller längd på ekipaget. Det gick bra som 6 m personbil.
Premiärturen med Stradan (som numera är min ordinarie Velo, då min fru tagit över Questen) blev till Biodlarmöte i Högsby. 2*20 km. Medelhastigheten var dock frustrerande låga 38 km/h, trots att jag inte precis höll igen. Däcken som satt på nr jag köpte den var dock Marathon Plus, de säkraste och långsammaste som finns! Nu har jag bytt till F-Lite fram och Kojak bak. Hoppas verkligen det gör lite skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar