måndag 22 augusti 2016

Mera underlag för jämförelse

Så har jag cyklat fyra turer till och från jobbet. Snittet ligger mycket nära 120 minuter för de 77 kilometrarna per arbetsdag. Det är, som jag skrev i förra inlägget, ca 2-4 km/h lägre än med Quest XS. Samtidigt går det fortare att låsa, packa och vända.

Jag tror att slutsatsen, enligt mig, är att Quest XS är ett bättre val för mig. Dels för den högre medelhastigheten (handtag kan ju monteras på Quest också), men främst för att Stradan känns lite stor. Det är precis att jag passar i Quest XS, men Stradan känns istället lite väl stor. För en större förare, och för mindre snabba vägar är kanske Stradan att föredra, men för mig var det första valet det rätta.

Frågan är nu hur länge jag ska bita ihop och nöja mig med den ändå fantasiska Stradan innan jag köper en "ny". Det kostar ju ändå en slant att byta bil hela tiden ...

1 kommentar:

  1. Hej Daniel
    Ikke nemt at tage de beslutninger...Det koster,som du selv skriver. Hvis bare man kunne have "et kinderæg"...altså 3 velomobiler :-)
    Hilsen Søren(velostrada)

    SvaraRadera